Είναι μια από αυτές τις φορές που ένα τραγικό τροχαίο μονοπωλεί το ενδιαφέρον της ελληνικής κοινής γνώμης. Από αυτές τις φορές που όλοι γίνονται ειδικοί και λένε την άποψή τους για την οδική ασφάλεια, την υπερβολική ταχύτητα, την κατάσταση του οδικού δικτύου στη χώρα μας.

Μόνο που αυτό το τραγικό τροχαίο που κόστισε τη ζωή σε 4 ανθρώπους έχει μια μεγάλη διαφορά σε σχέση με άλλα: Χαλάει τη σούπα, όλων αυτών που βγαίνουν και ξορκίζουν τα κακώς κείμενα με την οδική ασφάλεια. Των τρομολάγνων με τα ανούσια κλισεδάκια τύπου «ο τρίβλακας Έλληνας οδηγός με το κινητό, το φραπέ και το τσιγάρο» -ελπίζουμε στο τρίβλακας να μας συμπεριλαμβάνει όλους αλλά και την αφεντιά του- και τα αποφθέγματα τύπου «ποια διαφορά έχουν τα 180 χλμ./ ώρα από τα 250», των «οραματιστών» που απαιτούν την παγκόσμια πρωτοτυπία των ειδικών διπλωμάτων για γρήγορα αυτοκίνητα ή την οδήγησή τους σε πίστα και αυτών που για όλα φταίει το κράτος, οι αρμόδιοι και η κοινωνία.

Χαλάει τη σούπα γιατί το δυστύχημα έγινε σε ένα τμήμα της εθνικής οδού που είναι απόλυτα σύγχρονο, που διαθέτει καινούργιο οδόστρωμα, που το πάρκινγκ σαν και αυτό που είχε σταθμεύσει η άτυχη οικογένεια ήταν σύμφωνο με τις προδιαγραφές και που ο τραγικός πατέρας είχε παρκάρει το αυτοκίνητό του στο πλέον σωστό σημείο.

Οπότε αυτό που μένει είναι η υπερβολική ταχύτητα. Α και η Porsche που είχε αναπτύξει την υπερβολική ταχύτητα και που με διάφορα συνεπάγεται πως τα αυτοκίνητα αυτού του τύπου είναι μεταμφιεσμένοι πύραυλοι Σκουντ που κυκλοφορούν ανάμεσά μας.

Και στην υπερβολική ταχύτητα όμως χαλάει η σούπα. Γιατί τι ακριβώς σημαίνει υπερβολική ταχύτητα; Ας αφήσουμε στην άκρη τα επίσημα όρια  120 και κατά τόπους 130 χλμ./ ώρα στις εθνικές οδούς, ας εστιάσουμε στο αυτοκίνητο και ας κάνουμε την αυθαίρετη υπόθεση πως είχε πιάσει τα 200 χλμ./ ώρα. Το νούμερο ακούγεται υπερβολικό, αλλά από τη στιγμή που οι βασικές 911 των τελευταίων γενιών έχουν τελική που προσεγγίζει τα 290 χλμ./ ώρα -είναι λίγο πάνω από τα 2/3 της μέγιστης ταχύτητάς του. Πράγμα που σημαίνει πως ένα από τα πολλά Smart που κινείται στην εθνική με πάνω από 150 χλμ./ ώρα είναι πολύ πιο επικίνδυνο, μιας και βρίσκεται στην ουσία πάνω από τα όρια για τα οποία έχει σχεδιαστεί.

Αυτό στην πράξη σημαίνει, ειδικά στην ευθεία ενός καλού δρόμου, πως μια 911 δεν θα μείνει ανεξέλεγκτη λόγω της ταχύτητας που έχει αναπτύξει αλλά για κάποιο λόγο αποσταθεροποίησής της. Μια ελαφρώς απότομη κίνηση του τιμονιού για αποφυγή κάποιου εμποδίου; Μια στιγμιαία απώλεια πρόσφυσης; Μια στιγμή αφηρημάδας του οδηγού; Μια κλήση στο κινητό που τον έκανε να χάσει την προσήλωσή του; Μια προσπάθεια να φωτογραφήσει το ταχύμετρο; Κάποιο πρόβλημα σε ένα από τα λάστιχα; Υδρολίσθηση που προέκυψε λόγω και των πολύ φαρδιών ελαστικών;

Όλα αυτά παίζουν ως πιθανά σενάρια για την απώλεια του ελέγχου της Porsche που προκάλεσε το τραγικό τροχαίο. Το τι θα αποδειχθεί ως η πραγματική αιτία -το πιο εύκολο πάντως είναι η υδρολίσθηση- θα προκύψει από την έρευνα ειδικών, αν και η κατάσταση των υπολειμμάτων των δύο αυτοκινήτων δύσκολα θα μπορέσει να οδηγήσει σε ασφαλή συμπεράσματα. Των ειδικών -μιας και όλοι όσοι προαναφέραμε έχουν ήδη βγάλει τα δικά τους. Με βάση τα κλισέ τους…

Πηγή: CNN Greece