Στροφή προς το ηλεκτρονικό εμπόριο και την παραγωγή προϊόντων που σχετίζονται με τα μέτρα ατομικής προστασίας κάνουν οι ελληνικές επιχειρήσεις, για να αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις της πανδημίας του κορονοϊού.

Η ετοιμότητα των επιχειρήσεων και η αυξημένη ανάγκη για επιτάχυνση της υιοθέτησης ψηφιακών λύσεων παράλληλα με τη μεθόδευση ανάπτυξης ενός αποτελεσματικού ψηφιακού λειτουργικού μοντέλου στο υφιστάμενο αβέβαιο περιβάλλον συζητήθηκαν σε διαδικτυακή εκδήλωση της PwC Ελλάδος με τίτλο Digital transformation in ‘customer and operations’: Building resilient ecosystems to thrive in a post-pandemic world».

Όπως ειπώθηκε, η πανδημία δημιούργησε νέες συνθήκες στην παγκόσμια αγορά ασκώντας ασύμμετρες πιέσεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες, διαμορφώνοντας νέα κανάλια εφοδιασμού και διάθεσης των προϊόντων στην αγορά και επαναπροσδιορίζοντας τις προσδοκίες και συνολικά την συμπεριφορά των καταναλωτών.

Οι νέες συνθήκες κάνουν επιτακτική την ανάγκη για τις επιχειρήσεις να οικοδομήσουν μακροπρόθεσμη ανθεκτικότητα και ευελιξία στην εφοδιαστική τους αλυσίδα, ώστε να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τις μελλοντικές προκλήσεις και να τις μετατρέψουν σε ευκαιρία. Προς αυτή την κατεύθυνση απαιτείται ολιστική προσέγγιση στη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας και των επιχειρησιακών λειτουργιών.

Η ελληνική «ετοιμότητα»

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, οι ελληνικές επιχειρήσεις στρέφονται στις ψηφιακές λύσεις. Επιδεικνύουν ετοιμότητα ως προς την παραγωγή προϊόντων που σχετίζονται με τα μέτρα ατομικής προστασίας, έτσι ώστε η Ελλάδα να καταστεί αυτάρκης σε κατηγορίες προϊόντων που σχετίζονται με την αντιμετώπιση του ιού. Μία δεύτερη τάση που παρατηρείται είναι η αλλαγή πορείας στο λιανεμπόριο με την ευρεία ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Ο Αθανάσιος Σπανός, Director, Digital Operations Transformation Consulting, PwC Ελλάδας, σχολίασε: «Αρχικά η πανδημία βρήκε σε αρκετές περιπτώσεις απροετοίμαστες τις ελληνικές εφοδιαστικές αλυσίδες. Εγκλωβισμένες σε καλές πρακτικές του παρελθόντος επέδειξαν πολύ αργά αντανακλαστικά στην αντίληψη των διακυμάνσεων της ζήτησης και των δυσχερειών στην εξεύρεση προμηθειών. Ταυτόχρονα, η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας και ο διαρκής επαναπροσδιορισμός των προσδοκιών των καταναλωτών διαμορφώνουν ένα νέο περιβάλλον που ωθεί τις εφοδιαστικές αλυσίδες στη ψηφιοποίηση και τη μετεξέλιξη τους σε ενιαία οικοσυστήματα. Οι νέες απαιτήσεις του πελάτη και η ανάγκη για διαφορετική εμπειρία επιβάλλουν την εξυπηρέτηση του μέσω νέων ψηφιακών επιχειρησιακών λειτουργιών. Η διαμόρφωση αυτών απαιτείται να έχει ως βασικό κριτήριο πέρα από το εξορθολογισμένο κόστος και την ανάπτυξη ανθεκτικότητας».

To άρθρο PwC: Ψηφιακές λύσεις και εγχώρια παραγωγή, «ασπίδα» των ελληνικών επιχειρήσεων στον κορονοϊό δημοσιεύτηκε στο NewsIT .



Πηγή:newsit.gr