“Πώς ήταν η μέρα σου σήμερα; Πώς πέρασες στο σχολείο;” ρωτάς το παιδί σου, μόλις χτυπάει το κουδούνι, ανοίγεις την πόρτα και επιστρέφει στο σπίτι. Μήπως, όμως, μερικές φορές δεν σου απαντάει και το πρόσωπο του κάνει μερικές περίεργες γκριμάτσες; Αν ναι, τότε ίσως το πρόβλημα να μην βρίσκεται στην καθημερινότητα του, αλλά στον τρόπο, με τον οποίο θέτεις την ερώτηση σου. Γιατί, και αυτό δεν θέλει κόπο, αλλά τρόπο.

Σύμφωνα με μερικές μελέτες και αναλύσεις ειδικών, πολλές φορές η ερώτηση αυτή σε συνδυασμό με έναν λίγο πιο αυστηρό τόνο φωνής, μπορεί εύκολα να δημιουργήσει στο μικρό σου το συναίσθημα ότι του κάνεις μία μικρή ανάκριση, πως θέλεις να μάθεις τα μυστικά του. Μην αγχώνεσαι! Υπάρχει τρόπος να μάθεις πώς ήταν η μέρα του, χωρίς καν να τους πεις τις λέξεις αυτές. Πώς; Σου έχουμε μερικές φράσεις – κλειδιά… 

Ποιο ήταν το πιο αστείο που σου συνέβη σήμερα; Εσύ ρωτάς και το ύφος του μικρού σου θα σου φανερώσει πολλά. Αν αργεί να σκεφτεί ένα αστείο συμβάν, τότε, όπως μπορείς να καταλάβεις, η μέρα του δεν είχε τόσο fun. Αν, πάλι, πριν καν προλάβεις να ολοκληρώσεις την ερώτηση σου, είναι έτοιμο να σού απαντήσει, τότε η μέρα του ήταν κάτι παραπάνω από καλή.

Ποιος σε έκανε να γελάσεις; Μπορεί το περιεχόμενο να σου φαίνεται ίδιο, όμως, με την απορία αυτή, αφήνεις στην άκρη την πράξη και περνάς στο υποκείμενο της. Τον καλύτερο του φίλο, δηλαδή. Να είσαι βέβαιη πως αν σου απαντήσει στο δευτερόλεπτο, τότε κανένας μικρός τσακωμός με τον κολλητό του δεν συνέβη.

Τι έμαθες σήμερα; Μμμ, για να δούμε: πόσο πρόσεχε στο μάθημα και πόσες φορές σήκωσε το χεράκι του, για να σηκωθεί στον πίνακα και να λύσει τις δύσκολες ασκήσεις; Πόσο πρόσεχε το δάσκαλο του; Ρώτησε τρυφερά, για να μάθεις πολλά.

Φώναξε σε κάποιον η δασκάλα σήμερα; Μήπως ο μικρούλης σου ήταν λιγάκι ατακτούλης; Ελπίζω πως όχι. Τι θα έλεγες να το διαπιστώσεις; Απλά, κοίταξε το βλέμμα του…

Τι παίξατε σήμερα με τον καλύτερο σου φίλο; Ποδόσφαιρο ή μπάσκετ; Ποιο ομαδικό άθλημα “έκρυβε” το μάθημα της γυμναστικής; Ήταν άραγε στην ίδια ομάδα με τον κολλητό του; Η πρώτη ερώτηση αρκεί, για να κάνεις το κουβάρι να ξεδιπλωθεί.

Τι έφαγες στο διάλειμμα; Απόλαυσε το σνακ που του ετοίμασες χθες βράδυ ή προτίμησε μία – από τις όχι και τόσο υγιεινές – λιχουδιές του κυλικείου; Για να δούμε τι θα σου πει…

Ποιο σημείο σου άρεσε περισσότερο: το διάλειμμα ή ώρα του μαθήματος; Το σχολείο πέρασε, το φροντιστήριο αγγλικών ήρθε. Μήπως, όμως, αντί να κάνει τις ασκήσεις λεξιλογίου, το παιδί σου μετρούσε αντίστροφα τα λεπτά για το διάλειμμα; Έτσι, θα μάθεις τι το άρεσε πολύ και τι όχι και τόσο…

Ποιο είναι το καλύτερο κομπλιμέντο που άκουσες σήμερα; Πρόσεξε κάποιος τα καθαρά του ρουχαλάκια του; Του είπε η δασκάλα “μπράβο” για τις καλογραμμένες του ασκήσεις; Τι λες να σου απαντήσει;

Υπήρχε κάτι που σε χαροποίησε το μεσημέρι; Γιατί, κάπως, σαν να άργησε να γυρίσει σήμερα, ε; 

Πώς σου φάνηκε το μεσημεριανό; Του άρεσε ή απλά το κατανάλωσε, γιατί πεινούσε πολύ; Μήπως σου ξέφυγε κάποιο συστατικό και αλλοίωσες τη γεύση του αγαπημένου του παστίτσιου;



Πηγή:tlife.gr