Σημαντικά ευρήματα προκύπτουν από έρευνα που έγινε σε Ελλάδα και Κύπρο σε στελέχη του τουριστικού τομέα, λόγω της δυσκολίας πρόβλεψης των εξελίξεων στον τομέα τους. Όπως αναφέρουν η Ευρωπαϊκή Ένωση Γενικών Διευθυντών Ξενοδοχείων Ελλάδας & Κύπρου (ΕΗΜΑ) Ελλάδος – Κύπρου και το Ινστιτούτο Ψυχικής Υγείας-Ευημερίας “Be Positive”, η έρευνα διενεργήθηκε σε Γενικούς Διευθυντές Ξενοδοχείων για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τη νέα τουριστική περίοδο.

Όπως αναφέρουν προκύπτουν τα εξής: “Η δυσκολία ακριβούς πρόβλεψης της κίνησης της τουριστικής αγοράς και η ενδυνάμωση, κινητοποίηση και δέσμευση των εργαζομένων είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι διοικήσεις των ξενοδοχείων σε Ελλάδα και Κύπρο, σύμφωνα με έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Γενικών Διευθυντών Ξενοδοχείων Ελλάδας & Κύπρου (ΕΗΜΑ) σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Ψυχικής Υγείας και Ευημερίας “Be Positive”.

Στην ίδια έρευνα τονίζεται ότι οι συνέπειες που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι Γενικοί Διευθυντές των ξενοδοχείων λόγω της πανδημίας είναι:
• οι οικονομικές δυσκολίες
• η αύξηση του στρες
• το πεσμένο ηθικό των εργαζομένων

O κ. Πάνος Αλμυράντης τόνισε ότι οι Γενικοί Διευθυντές έχουν στρατηγική σημασία για τις ξενοδοχειακές μονάδες, μιας και σε αυτούς πέφτει το μεγαλύτερο βάρος για την αντιμετώπιση της εκάστοτε κρίσης καθώς και την επιτυχή έξοδο από αυτή. Οι χωρίς προηγούμενο επιπτώσεις της πανδημίας στο ξενοδοχειακό γίγνεσθαι, επηρέασαν το εργασιακό περιβάλλον το 2020 και θα επηρεάσουν το 2021 και τη δουλειά των Διευθυντών στους τομείς της ηγεσίας, του σθένους και της ισορροπίας μεταξύ οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής.

Σύμφωνα με την Ελισάβετ Γεωργίου, Εργασιακή Ψυχολόγο – Ψυχοθεραπεύτρια και Πρόεδρο του Ινστιτούτου Ψυχικής Υγείας και Ευημερίας “Be Positive”: «Η εφαρμογή ενός ολιστικού μοντέλου ευημερίας και ευεξίας των εργαζομένων μιας επιχείρησης είναι το κλειδί για την πόρτα που μόλις άνοιξε.

Τα εμβόλια γίνονται με ταχύτατους ρυθμούς και οι άνθρωποι θα μπορούν να ξαναταξιδέψουν και να αναζητήσουν όσα δεν έζησαν. Τα ξενοδοχεία θα λειτουργήσουν με εξαιρετικά αυστηρά πρωτόκολλα και οι εργαζόμενοι πρέπει να βρουν το χαμόγελό τους για να καλωσορίσουν τους επισκέπτες. Ένα χαμόγελο που χρειάζεται να νιώθουν και να πιστέψουν. Να εκφράζει τη δικιά τους αισιοδοξία για την επόμενη μέρα.

Για να το επιτύχουμε αυτό χρειάζεται να στηρίξουμε άμεσα τα άτομα, τις ομάδες αλλά και ολόκληρη την επιχείρηση».

Στην έρευνα συμμετείχαν 50 Γενικοί Διευθυντές Ξενοδοχείων από την Ελλάδα και την Κύπρο, σε μια προσπάθεια να αποτυπωθούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος. Η έρευνα εντάσσεται σε μια ευρύτερη δράση για την προαγωγή της Ψυχικής Υγείας των εργαζομένων στα ξενοδοχεία προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι συνέπειες της πανδημίας”.

www.ertnews.gr



Πηγή: ert.gr