Εργασία, περιβάλλον, εκπαίδευση. Ποιες είναι οι συνήθειες των ευρωπαίων πολιτών;

Ποιοι Ευρωπαίοι είναι οι πλουσιότεροι; Ποια ευρωπαϊκή χώρα δαπανά το μεγαλύτερο προϋπολογισμό στην εκπαίδευση; Εν όψει των ευρωεκλογών στις οποίες καλούνται να ψηφίσουν πάνω από 400 εκατομμύρια πολίτες, η Γαλλική δημόσια τηλεόραση δημοσίευσε στην ιστοσελίδα της μια έρευνα με θέμα τις συνήθειες και τις συνθήκες διαβίωσης των κατοίκων των 28 χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και συγκεκριμένα όσον αφορά στην εργασία, την εκπαίδευση, τις μεταφορές και την οικολογία.

Ποιες είναι οι πιο ρυπογόνες ευρωπαϊκές χώρες;

Η προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί μείζον θέμα στις φετινές ευρωεκλογές. Όσον αφορά στις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου, οι πιο καλοί «μαθητές» είναι η Μάλτα, η Λετονία, η Ρουμανία, η Σουηδία και η Κροατία, ενώ το Λουξεμβούργο είναι ο χειρότερος. Όσον αφορά τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, η Φινλανδία κατέχει τα πρωτεία. Και όσον αφορά την παραγωγή οικιακών απορριμμάτων, η Ρουμανία και η Πολωνία βρίσκονται στις πρώτες θέσεις. Στις χώρες αυτές, κάθε κάτοικος απελευθερώνει κατά μέσο όρο 3 έως 4 τόνους CO2 ετησίως, έναντι 5 τόνων που είναι στη Γαλλία.

Πού ζουν οι πλουσιότεροι Ευρωπαίοι;

Στην Ευρώπη, αν και η Γερμανία είναι η μεγάλη οικονομική δύναμη, δεν είναι η χώρα που έχει τους υψηλότερους μισθούς. Εάν τους συγκρίνουμε με τα εισοδήματα των νοικοκυριών, οι πλουσιότεροι Ευρωπαίοι είναι στο Λουξεμβούργο, με εισόδημα 2.944 ευρώ το μήνα κατά μέσο όρο. Ακολουθούν οι Δανοί με 2,500 ευρώ το μήνα και οι Σουηδοί με περίπου 2,080 ευρώ το μήνα. Η Γαλλία είναι στην ένατη θέση με 1.900 ευρώ το μήνα και ακολουθεί η Γερμανία με 1.800 ευρώ το μήνα. Τέλος, οι χαμηλότεροι μισθοί καταγράφονται στη Ρουμανία και τη Βουλγαρία.

Ποια είναι τα μέσα μεταφοράς που χρησιμοποιούν οι Ευρωπαίοι;

Οι Ευρωπαίοι περνούν κατά μέσο όρο δύο ώρες την ημέρα μέσα στο αυτοκίνητό τους. Στις μικρότερες χώρες όπως η Πορτογαλία, η Λιθουανία και η Σλοβενία, η χρήση των αυτοκινήτων αντιπροσωπεύει σχεδόν το 90% των αποστάσεων που διανύθηκαν. Σε άλλες χώρες όπως η Ουγγαρία, η Ιρλανδία, η Εσθονία και η Ελλάδα, οι πολίτες φαίνεται να προτιμούν τις δημόσιες συγκοινωνίες.

Ποιοι ευρωπαίοι δουλεύουν περισσότερο;

Στο θέμα της εργασίας, οι Γάλλοι περνούν κατά μέσο όρο 37 ώρες την εβδομάδα στη δουλειά τους, οι Γερμανοί 35, οι Δανοί 33 και οι Ολλανδοί 30 ώρες. Τις περισσότερες ώρες στην εργασία τους τις περνούν οι Έλληνες με 42 ώρες και οι Πολωνοί, 41 ώρες. Όμως, οι χώρες όπου οι εργαζόμενοι περνούν το λιγότερο χρόνο στην εργασία είναι εκείνες που κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο του εργατικού δυναμικού. 85% για τη Γερμανία ή 87% για τη Σουηδία, έναντι 74% μόνο στην Πολωνία και στην Ελλάδα. Στις χώρες αυτές, οι επαγγελματικές σταδιοδρομίες είναι επίσης μικρότερες από ό, τι αλλού, με μέσο όρο μόνο 30 χρόνια, σε σύγκριση με τουλάχιστον μια ακόμη δεκαετία στη Σουηδία ή τη Γερμανία.

Ποια θέση κατέχει η εκπαίδευση στον κρατικό προϋπολογισμό;

Αν και κατά μέσο όρο, τα ευρωπαϊκά κράτη δαπανούν 1.400 ευρώ ετησίως ανά μαθητή για την εκπαίδευσή του, παρατηρούμε κι εκεί πολλές ανισότητες. Για παράδειγμα το Λουξεμβούργο ξοδεύει 4.700 ευρώ ανά μαθητή ανά έτος, έναντι 250 που είναι στη Ρουμανία. Όσον αφορά στην εκμάθηση ξένων γλωσσών, υπάρχουν επίσης σημαντικές διαφορές μεταξύ των χωρών.

Η χώρα που επενδύει περισσότερο στην εκπαίδευση, είναι το Λουξεμβούργο με 4.700 ευρώ ετησίως, έναντι 250 που είναι στη Ρουμανία. Όμως  στη Ρουμανία, η εκπαίδευση αντιπροσωπεύει το 3% του ΑΕΠ της, έναντι 7% που είναι στη Σουηδία. Η Γαλλία είναι πάνω από το μέσο όρο με 5,5% του ΑΕΠ. Ως αποτέλεσμα, στη Σουηδία το 7% των μαθητών εγκαταλείπει πρόωρα το σχολείο, στη Γαλλία το 9% και το 18% στη Ρουμανία.

ΠΗΓΗ: Francetvinfo

 

 

www.ert.gr



Πηγή: ert.gr