Καραντίνα ξανά! Η καθημερινότητά μας άλλαξε: μένουμε σπίτι, για να προστατεύσουμε και να προστατευθούμε. Το ίδιο και η διατροφή μας, αφού, πλέον, έχουμε περισσότερο χρόνο, για να πειραματιστούμε με τα υλικά μας και να φτιάξουμε γλυκές και αλμυρές δημιουργίες. Τι πρέπει να προσέξεις; Ποια προϊόντα είναι καλό να καταναλώσεις πρώτα και ποια να αποφύγεις εντελώς; Ο νοσοκομειακός Διαιτολόγος ΓΝΑ Αλεξάνδρα, Phd, Χρήστος Παπαβαγγέλης, μας απαντά και περιγράφει τη διατροφή στις μέρες του Κορονοϊού. Ο λόγος στον ειδικό…

Η ζωή μας έχει αλλάξει δραματικά με την έλευση της πανδημίας σε όλα τα επίπεδα. Τόσο στα οικονομικά όσο και στα κοινωνικά δρώμενα ο άνθρωπος καλείται να προσαρμοστεί και αναλάβει δράσεις πέρα από κάθε φαντασία.

Η διατροφή είναι ένα τέτοιο πεδίο, όπου πλέον οι λάθος επιλογές δεν συγχωρούνται. Πολύ περισσότερο δεν συγχωρείται ο πανικός της υπερκατανάλωσης που παρατηρείται ακόμα και στις Ευρωπαϊκές αγορές, οι οποίες θεωρούνταν από τις πιο σταθερές παγκοσμίως. Επιλέγουμε τρόφιμα με ψυχραιμία παρακολουθώντας τις εξελίξεις, και υιοθετώντας συγκεκριμένες πρακτικές:

Πανικός στην αγοραστική συμπεριφορά
Η συμπεριφορά πανικού μπορεί να έχει δραματικά αρνητικές συνέπειες:
• όπως αύξηση των τιμών των τροφίμων
• υπερβολική κατανάλωση τροφίμων και άνιση διανομή προϊόντων

Ίσως νιώθετε την ανάγκη να αγοράσετε μεγάλες ποσότητες τροφίμων, ωστόσο, αυτό θα δημιουργήσει μεγάλες ελλείψεις και εν τέλει θα στραφεί εναντίον μας.

Επιλέξτε τα σωστά τρόφιμα
Φροντίστε να χρησιμοποιήσετε ό, τι υπάρχει ήδη στο ντουλάπι σας, καθώς και τρόφιμα με μικρότερη διάρκεια ζωής.

Εάν τα φρέσκα προϊόντα, ιδίως τα φρούτα, τα λαχανικά και τα γαλακτοκομικά προϊόντα με μειωμένα λιπαρά εξακολουθούν να είναι διαθέσιμα, δώστε προτεραιότητα σε αυτά που δεν είναι αλλοιώσιμα.

Τα κατεψυγμένα φρούτα και λαχανικά μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν εύκολα για μεγαλύτερες χρονικές περιόδους και συχνά έχουν παρόμοιες θρεπτικές ιδιότητες με τα φρέσκα τρόφιμα.

Για να αποφύγετε την σπατάλη τροφίμων, μπορείτε να παγώσετε τυχόν υπολείμματα για άλλο γεύμα.

Μαγειρεύοντας στο σπίτι
Κατά τη διάρκεια της ρουτίνας μας, πολλοί δεν έχουν το χρόνο να προετοιμάσουν σπιτικά γεύματα. Το να περνάμε τώρα μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα στο σπίτι μπορεί τώρα να προσφέρει τη δυνατότητα να φτιάξουμε εκείνες τις συνταγές που προηγουμένως δεν είχαμε χρόνο να φτιάξουμε. Πολλές υγιεινές και νόστιμες συνταγές μπορούν να βρεθούν στο διαδίκτυο. Επωφελούμαστε από τον πλούτο των διαθέσιμων πληροφοριών και πειραματιζόμαστε με τα συστατικά στα οποία μπορούμε να αποκτήσουμε πρόσβαση, πάντα με προσήλωση στην υγιεινή διατροφή.

Επιστροφή στην Οικογένεια
Η κοινωνική απόσταση που σχετίζεται με το ξέσπασμα COVID-19 οδήγησε πολλές οικογένειες να περνούν περισσότερο χρόνο στο σπίτι, γεγονός που παρέχει νέες ευκαιρίες να μοιραστούν μαζί γεύματα. Τα οικογενειακά γεύματα είναι μια σημαντική ευκαιρία για τους γονείς να είναι πρότυπα για υγιεινή διατροφή και για την ενίσχυση των οικογενειακών σχέσεων.
Ο αυξημένος χρόνος στο σπίτι κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου προσφέρει νέες ευκαιρίες για τη συμμετοχή των παιδιών στο μαγείρεμα υγιεινών τροφίμων, που μπορούν να βοηθήσουν να αποκτήσουν σημαντικές δεξιότητες ζωής που μπορούν να μεταφέρουν μέχρι την ενηλικίωση. Επιτρέποντας στα παιδιά να επιλέξουν ποια λαχανικά θα συμπεριλάβουν στο γεύμα σας μπορεί να τους ενθαρρύνει να τα τρώνε στο τραπέζι. Κατά τη συμμετοχή των παιδιών στο μαγείρεμα, δίνουμε στα γεύματα διδακτικό χαρακτήρα σχετικά με την ασφάλεια των τροφίμων (συμπεριλαμβανομένου του πλυσίματος των χεριών, του καθαρισμού επιφανειών και της αποφυγής της κατανάλωσης ορισμένων πρώτων υλών).

Αποφυγή του αλκοόλ ειδικά αυτήν την περίοδο
Η χρήση αλκοόλ και ιδιαίτερα η βαριά χρήση υπονομεύουν την ικανότητα του σώματός σας να αντιμετωπίσει μολυσματικές ασθένειες, συμπεριλαμβανομένης της COVID-19. Συνιστάται γενικά να αποφεύγουμε το αλκοόλ, αλλά ειδικά όταν βρισκόμαστε σε καραντίνα. Ως ψυχοδραστική ουσία, το αλκοόλ επηρεάζει την ψυχική κατάσταση και τη λήψη αποφάσεων. Η κατανάλωση αλκοόλ είναι επίσης γνωστό ότι αυξάνει τα συμπτώματα της κατάθλιψης, του άγχους, του φόβου και του πανικού – συμπτώματα που μπορούν να ενταθούν κατά τη διάρκεια της απομόνωσης. Η κατανάλωση αλκοόλ δεν είναι ένας καλός μηχανισμός αντιμετώπισης, ούτε βραχυπρόθεσμα ούτε μακροπρόθεσμα, για να αντιμετωπίσουμε το άγχος. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να καταναλώνουμε οποιουδήποτε τύπου αλκοολούχα προϊόντα ως προληπτικό ή θεραπευτικό μέτρο κατά του COVID-19. Το αλκοόλ δεν είναι απαραίτητο μέρος της διατροφής μας και δεν αποτελεί μέρος ενός υγιεινού τρόπου ζωής και επομένως δεν πρέπει να περιλαμβάνεται στη λίστα αγορών (αναφερόμαστε πάντα στην βαριά κατανάλωση).



Πηγή:tlife.gr