Σταμάτησα την γυμναστική μια εβδομάδα πριν φύγω για διακοπές και αρκούσε μια εβδομάδα για να εξαφανιστεί ότι είχα κάνει μέχρι εκείνη τη στιγμή. Ξεκίνησα την γυμναστική τις τελευταίες δέκα μέρες και το σώμα μου θυμήθηκε πώς είναι να γυμνάζομαι αφού αρκούσαν καμιά εκατοσταριά κοιλιακοί (εντάξει, δεν είναι λίγοι) για να αρχίσει να φαίνεται ξανά κάτι.

Το σώμα θυμάται και αυτό δεν είναι μύθος. Και αν αυτό συμβαίνει στο σώμα μας που οι μυς μας είναι κάπου… σε βάθος, σκέψου τι μπορεί να σου δώσει πίσω το πρόσωπό σου όπου το δέρμα και οι μυς είναι κολλημένοι χωρίς να μεσολαβεί τίποτα στο ενδιάμεσο!

“Το δέρμα στο πρόσωπο είναι κολλημένο πάνω στους μύες μας. Αυτό δουλεύει διττά: όταν εγώ κάνω μασάζ, στο μασάζ δουλεύω από την επιδερμίδα προς τους μυς, δηλαδή από έξω προς τα μέσα, ενεργοποιώ και τους μύες μου, τους κάνω ανόρθωση. Όταν αυτό το κάνω συνεχόμενα, το κάνω καθημερινά, τότε αυτό “γράφει” στο πρόσωπό μας. Το πρόσωπο ανεβαίνει, ανορθώνεται! Πάει στις κινήσεις που του κάνουμε. Από την αντίστροφη, από μέσα προς τα έξω  με το μασάζ ενεργοποιούμε τους μύες μας. Κι επειδή στο πρόσωπο επιδερμίδα και μυς είναι κολλημένοι, οι μύες βοηθάνε να ανέβει η επιδερμίδα προς τα πάνω”, μου εξηγεί η αγαπημένη μου face yoga expert, Αρετή Καφαντάρη.

Άρα, υπάρχει λογική εξήγηση πίσω από αυτό που έβλεπα στο πρόσωπό μου όταν άρχισα να κάνω μασάζ προσώπου και πιο συγκεκριμένα τις κινήσεις που μου είχε δείξει η ίδια!

Μασάζ: κινήσεις και τι πρέπει να ξέρεις!

Την περασμένη εβδομάδα σου γράψαμε εδώ όλα εκείνα που κάνει το μασάζ στο πρόσωπό σου και γιατί έχουμε τέτοια εμμονή (φρέσκαρε τη μνήμη σου εδώ) και όπως σου είχαμε υποσχεθεί με αυτό το άρθρο ήρθε η ώρα να περάσουμε από την θεωρία στην πράξη, δηλαδή από το τι κάνει στο πώς να το κάνεις! Ζητήσαμε, λοιπόν, από την Αρετή Καφαντάρη να ετοιμάσει για εμάς ένα βίντεο στο οποίο θα μας δείχνει αυτές τις κινήσεις. Στο έχουμε παρακάτω, αλλά πριν από αυτό μερικές ακόμη βασικές σημειώσεις!

Πότε βάζω τα προϊόντα; Πριν ή μετά το μασάζ;

Αυτό το πριν ή μετά μπορεί να ξεκινήσει ατέρμονες συζητήσεις και αυτό γιατί από τη μια το μασάζ βοηθά την απορρόφηση των προϊόντων από την άλλη αφού κάνεις μασάζ και λόγω της υπεραιμίας τα προϊόντα που θα βάλεις μετά θα απορροφηθούν πολύ καλύτερα. Άρα: τις κρέμες σου τις βάζεις πριν ή μετά το μασάζ;

“Ποτέ δεν κάνουμε μασάζ στο πρόσωπο χωρίς να υπάρχει προϊόν. Αυτό που πρέπει να αισθανόμαστε είναι ότι τα προϊόντα γλιστράνε πάνω στο δέρμα μας. Δεν πρέπει να στέκονται! Γι’ αυτό, συνήθως, το καλύτερο προϊόν είναι ένα ξηρό λάδι.”, μου τονίζει η Αρετή Καφαντάρη.

Και κάπου εδώ δημιουργείται η εύλογη απορία για όσες αγαπούν το skincare και ξέρουν πως το λάδι έχει υψηλό μοριακό βάρος: “Αν βάλω λάδι μπορώ να βάλω από πάνω ορό;”. Ο ορός όλοι γνωρίζουμε πως έχει χαμηλό μοριακό βάρος πράγμα που σημαίνει πως εισχωρεί στα βαθύτερα στρώματα. Γι’ αυτό και όταν κάνουμε layering προϊόντων στο skincare, η σειρά είναι από το πιο λεπτόρρευστο στο πιο παχύρρευστο! Άρα παίρνοντας όλα αυτά ως δεδομένα, ποια είναι η σωστή απάντηση;

“Είτε βάζουμε ορό και μετά λάδι και μετά κάνουμε μασάζ είτε βάζουμε λάδι, κάνουμε μασάζ και περιμένουμε λόγω της μικροκυκλοφορίας και του μασάζ να απορροφηθεί κανένα μισάωρο και μετά προχωράμε στη ρουτίνα μας!”¨, μου απαντά η face yoga expert από την άλλη άκρη της γραμμής (ή, καλύτερα, του zoom) και συνεχίζει: “Η δική μου γνώμη είναι να βάζουμε πρώτα ορό, μετά λάδι, μετά να κάνουμε μασάζ και αφού ολοκληρώσουμε να βάλουμε από πάνω ένα άλλο προϊόν το οποίο να μην είναι ορός γιατί λόγω μοριακού βάρους δεν θα εισχωρήσει σωστά”.

“Επίσης, ένα καταπληκτικό tip για το μασάζ είναι να το κάνει κάποιος αφού καθαρίσει το πρόσωπό του και βάλει από πάνω μια sheet mask. Πρέπει να το κάνεις, όμως, μια- μια πλευρά γιατί το ένα χέρι πρέπει να κρατάει την sheet mask για να μην φύγει!”, τονίζει.

Ποια ώρα είναι η καλύτερη για να κάνεις μασάζ στο πρόσωπό σου;

Όλες, θα ήταν η εύκολη απάντηση αλλά αν έπρεπε να διαλέξεις μια χρονική στιγμή μέσα στην ημέρα, αυτή θα ήταν το βράδυ πριν πέσεις για ύπνο: “Το μασάζ του προσώπου μας βοηθάει να έχουμε καλύτερο ύπνο. Γιατί χρησιμοποιούμε προϊόντα και λάδια τα οποία έχουν μυρωδιά. Αυτή η μυρωδιά βοηθάει την αναπνοή να είναι διαφραγματική και όταν η αναπνοή είναι διαφραγματική, δηλαδή είναι βαθιά γιατί βγαίνει από το διάφραγμα, αυτό βοηθάει να φύγει το στρες”, λέει η Αρετή Καφαντάρη.

Πράγματι, ξέρουμε ότι όταν έχουμε στρες δεν μπορούμε να κοιμηθούμε, αυτό που δεν ξέρουμε, όμως, είναι το παρακάτω: “Το στρες δεν μας βοηθάει να κοιμηθούμε και σφίγγει το πρόσωπο. Το πρόσωπό μας έχει 57 μύες και όταν είναι σφιγμένο είναι σφιγμένοι και αυτοί οι μυς. Οι τελευταίες μελέτες λένε ότι όταν έχουμε στρες το πρόσωπό μας είναι συρρικνωμένο κατά 42%! Το νούμερο είναι τεράστιο! Είναι σαν να έχεις μια μάσκα και να έχεις μαζέψει όλο το πρόσωπο στο κέντρο. Γι’ αυτό κάνουμε όλες τις ρυτίδες στο κέντρο. Ρινοπαρϊακές, 11 (οι δύο κάθετες ρυτίδες ανάμεσα στα φρύδια που λέγονται έτσι για ακριβώς σχηματίζουν αυτό τον αριθμό), μαριονέτες, όλες συγκεντρώνονται στο κέντρο του προσώπου!”.

Γι’ αυτό, λοιπόν, θα ήταν ωραίο κάθε βράδυ ή έστω κάποια βράδια μέσα στην εβδομάδα να κάνουμε ένα ωραίο ritual. Η Αρετή Καφαντάρη προτείνει να βάλουμε έναν υγραντήρα για να ανοίξουν οι πόροι, ένα αιθέριο έλαιο χαμομήλι, λεβάντα ή ylang- ylang αλλά όχι κάποιο με εσπεριδοειδή γιατί αυτά α) σφίγγουν το πρόσωπο β) δεν σε βοηθούν να κοιμηθείς!

Δες πώς να κάνεις μασάζ! Press play!

 

 



Πηγή:tlife.gr